2020. február 21. - péntek// Bíró Zoltán //
Hogyan ne veszítsük el a több évnyi garanciát, ami a kádunkhoz jár?
Az első hiba, ami sokszor előfordult, hogy nem olvasták el a jótállás előírásait a termékhez kapott utasításban. A másik legtöbbször elfelejtett feltétel az, hogy nem a gyártó által előírt kádlábat használták és „huss” már dobhatták is a kukába a garancia papírokat.
Nagyon fontos, hogy mindig csak olyan alkatrészt használjanak, amit a gyártó engedélyez! A legtöbb vásárló általában szakemberre bízza a beszerelést, amivel nincs is probléma, hiszen ki más szerelje be, ha nem egy olyan ember, akinek ez a szakmája.
DE!
Sajnos az a tapasztalat, hogy sok szerelő rutinból végzi a munkáját és nem figyeli a beszerelési utasítást. Gyakran megesik, hogy nem azokat az alkatrészeket használják, amik a termékhez járnak, mert Ők tudnak „jobbat”. Még akár az is lehet, hogy igazuk van, de ez szintén HIBA és Ön egy újabb ponton "bukhatja" a garanciát.
Hogy biztosan ne veszítse el a jótállást, összefoglaltuk a legfontosabb szempontokat, de nem győzzük hangsúlyozni, hogy mindig, mindent olvasson el a beszerelés előtt és kérje meg a mesterembert, hogy Ő is tegyen így és pontosan kövesse az utasításokat!
Nagyon fontos, hogy mindig csak olyan alkatrészt használjanak, amit a gyártó engedélyez! A legtöbb vásárló általában szakemberre bízza a beszerelést, amivel nincs is probléma, hiszen ki más szerelje be, ha nem egy olyan ember, akinek ez a szakmája.
DE!
Sajnos az a tapasztalat, hogy sok szerelő rutinból végzi a munkáját és nem figyeli a beszerelési utasítást. Gyakran megesik, hogy nem azokat az alkatrészeket használják, amik a termékhez járnak, mert Ők tudnak „jobbat”. Még akár az is lehet, hogy igazuk van, de ez szintén HIBA és Ön egy újabb ponton "bukhatja" a garanciát.
Hogy biztosan ne veszítse el a jótállást, összefoglaltuk a legfontosabb szempontokat, de nem győzzük hangsúlyozni, hogy mindig, mindent olvasson el a beszerelés előtt és kérje meg a mesterembert, hogy Ő is tegyen így és pontosan kövesse az utasításokat!
- Mikor megkapja a terméket, vizsgálja át, hogy nem hibás-e még akkor is, ha csak napok vagy hónapok múlva tervezi beszereltetni! Hiszen csak átvétel után tudja bizonyítani, hogy a kád hibásan érkezett. Napok vagy hetek múlva már nem tudunk segíteni, ha szállításkor megsérült a termék.
- Figyeljen oda a kád körüli burkolásra! Fontos, hogy a kád mögött mindig le legyen burkolva a fal és sose burkoljon a kádra és annak a peremére, hiszen ez minden esetben garanciavesztéssel jár.
( Jó tudni: Az akril anyag részben nem más, mint műanyag. Emiatt hő hatására látványosan tágulni kezd. Szóval, ha teljesen beburkolja a kádat, akkor a tágulás miatt mikro sérülések fogják érni és ez esztétikai és használhatósági problémát fog okozni, nem elfeledkezve a cikk lényegéről, azaz a garanciavesztésről. )
- A fentebb említett kádláb! Mindig a gyártó által javasolt kádlábat vegye meg a kádhoz és ne hagyja, hogy a szerelők véletlen elfelejtsék a kád alá tenni! (Ritka esetben ez nem a garancia feltétele, de ajánlott ennek ellenére is így tenni.)
Így néz ki egy sarokkád lábbal:
- Ha előlappal szeretné a kádat beépíteni, mindenképpen ügyeljen a kád megfelelő rögzítésére. Két módon történhet meg ez: „Kiakasztja” a kádat csempéhez a gyártó által adott alkatrésszel (ha kaptunk hozzá, más esetben bízza egy szakemberre vagy kérje tanácsunkat) vagy sok esetben a gyártó ilyenkor egy kádvázat biztosít a kádhoz, amivel stabilabbá teszik a terméket.
- Óvja meg akril kádját a penésztől és a különböző gombáktól. Erre egyszerű megoldás lehet, ha peremére vízvezetőt használ. Nem drága termékről van szó, de annál hasznosabbról.
- Fontos, hogy tisztítószert is olyat használjon, ami erre a célra lett kifejlesztve. Ne használjon szemcsés és/vagy maró hatású tisztítószereket! Ha mégis sérülés érné a kádat nem kell pánikba esnie, manapság már beszerezhet olyan javítókészletet, amivel Ön is tudja javítani akril kádja felületét.